-
Arne Heines bok om typografi
Inbunden bok. Bild & Kultur. 1 uppl. 2006. 318 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. Ett fint ex av boken Arne Heines bok om typogrqfi. Signerad i början till en person Arne ursprungligen sålde boken till.
Inget skyddsomslag, inga extra papper eller tillbehör. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189210028
- Titel
- Arne Heines bok om typografi
- Författare
- Arne Heine
- Förlag
- Bild & Kultur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 237 x 290 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är den typografiska bibel och lärobok vi har väntat på.
Boken är självklar i all undervisning i typografi.
Stefan Lundhem, lärare och studierektor vid Grafiska institutet,
Institutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap, Sthlms universitet.
Den här boken önskar jag varje person som arbetar med böcker, tidningar och trycksaker i stort. Alltså inte bara grafiska formgivare utan, i allra högsta
grad, redaktörer, skribenter, förläggare, faktorer och alla andra som medverkar till trycksaksproduktion. Det är en imponerande lärobok.
Marie Glase, grafisk formgivare och 2005 års vinnare av Berlingpriset.
...en inspirationsbok och uppslagsbok för alla oss i den grafiska branschen som älskar typografisk formgivning när den är som bäst."
Åke Hallberg, tidskriften AGI395Feb -06. (Aktuell Grafisk Information).
Grafiska branschens pris på 50 000 kr tilldelat Arne Heine.
Svenska Publishingpriset 2006 i klassen "läromedel" tilldelades "Arne Heines bok om typografi".
Bild & Kultur 1 9789189210028 -
Arne Heines bok om typografi
Inbunden bok. Bild & Kultur. 1 uppl. 2006. 318 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189210028
- Titel
- Arne Heines bok om typografi
- Författare
- Arne Heine
- Förlag
- Bild & Kultur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 237 x 290 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är den typografiska bibel och lärobok vi har väntat på.
Boken är självklar i all undervisning i typografi.
Stefan Lundhem, lärare och studierektor vid Grafiska institutet,
Institutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap, Sthlms universitet.
Den här boken önskar jag varje person som arbetar med böcker, tidningar och trycksaker i stort. Alltså inte bara grafiska formgivare utan, i allra högsta
grad, redaktörer, skribenter, förläggare, faktorer och alla andra som medverkar till trycksaksproduktion. Det är en imponerande lärobok.
Marie Glase, grafisk formgivare och 2005 års vinnare av Berlingpriset.
...en inspirationsbok och uppslagsbok för alla oss i den grafiska branschen som älskar typografisk formgivning när den är som bäst."
Åke Hallberg, tidskriften AGI395Feb -06. (Aktuell Grafisk Information).
Grafiska branschens pris på 50 000 kr tilldelat Arne Heine.
Svenska Publishingpriset 2006 i klassen "läromedel" tilldelades "Arne Heines bok om typografi".
Bild & Kultur 1 9789189210028 -
Arne Heines bok om typografi
Inbunden bok. Bild & Kultur. 1 uppl. 2006. 318 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK.
Arne Heines lösa typograf medföljer boken.
På köksbordet där jag läser morgontidningarna har jag penna, sax, notislappar, tidskriftssamlare. Så börjar tidningsläsningen och genast fångas ögat av något typografiskt. Penn läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189210028
- Titel
- Arne Heines bok om typografi
- Författare
- Arne Heine
- Förlag
- Bild & Kultur
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 237 x 290 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är den typografiska bibel och lärobok vi har väntat på.
Boken är självklar i all undervisning i typografi.
Stefan Lundhem, lärare och studierektor vid Grafiska institutet,
Institutionen för tillämpad kommunikationsvetenskap, Sthlms universitet.
Den här boken önskar jag varje person som arbetar med böcker, tidningar och trycksaker i stort. Alltså inte bara grafiska formgivare utan, i allra högsta
grad, redaktörer, skribenter, förläggare, faktorer och alla andra som medverkar till trycksaksproduktion. Det är en imponerande lärobok.
Marie Glase, grafisk formgivare och 2005 års vinnare av Berlingpriset.
...en inspirationsbok och uppslagsbok för alla oss i den grafiska branschen som älskar typografisk formgivning när den är som bäst."
Åke Hallberg, tidskriften AGI395Feb -06. (Aktuell Grafisk Information).
Grafiska branschens pris på 50 000 kr tilldelat Arne Heine.
Svenska Publishingpriset 2006 i klassen "läromedel" tilldelades "Arne Heines bok om typografi".
Bild & Kultur 1 9789189210028
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn